نقش روانشناس در زندگی ما چیست؟

اگر با مشکلاتی همچون افسردگی، وسواس، استرس حاد، وابستگی به دارو، اضطراب، استرس، مشکلات خانوادگی، مشکلات زناشویی و غیره روبه رو هستید، مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران می تواند باعث جلوگیری و رفع مشکلات شما شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دکتر رامین علوی، روانشناس می تواند برای رفع مشکلات عاطفی، ذهنی و فکری به شما کمک کند. همان طور که گفته شد، روانشناس می تواند در درمان افسردگی و وسواس به بیمار خود یاری برساند.

بهترین دکتر روانشناس در تهران و درمان وسواس

افکار وسواسی را می توان تصاویر یا تکانه های غیرارادی دانست. آنها بارها و بارها در ذهن انسان تکرار می شوند. این در حالی است که خود انسان علاقه ای به این افکار ندارد. اما نمی تواند این افکار را متوقف کند. تنها راه درمان وسواس مراجعه به یک روانشناس خوب است.

اعمال جبری یا وسواس عملی را می توان آداب و رفتاری معرفی کرد که فرد بیمار حس می کند دائما باید این کار را انجام دهد . اما نکته مورد نظر این است که وسواس عملی بیشتر برای جلوگیری از وسواس فکری انجام می شود. مثال اگر فردی دچار وسواس فکری باشد و از آلودگی هوا بترسد، بیش از اندازه به تمیزکاری مشغول خواهد بود.

بهترین دکتر روانشناس در تهران برای درمان وسواس چه راه هایی را پیشنهاد می کند؟

برای درمان وسواس باید محرک شناسایی شود

گام اول درمان وسواس مدیریت علائم وسواس است. برای اینکه بهترین دکتر روانشناس در تهران بتواند در درمان وسواس به موفقیت برسد باید محرک هایی که باعث تظاهر علائم می شوند را شناسایی کند.

سپس برای درمان وسواس باید مقدار ترس و اضطراب بیمار را نسبت به محرک ها اندازه گیری کند. تا بتواند راهکارهایی برای درمان وسواس در نظر بگیرد.

درمان وسواس امکان پذیر است. اگر بیمار تحت درمان باشد می تواند راه های اجتناب از انجام این وسواس ها را یاد بگیرد.

مهم ترین تکنیکی که بهترین دکتر روانشناس در تهران در برابر بیمار برای درمان وسواس قرار می دهد تکنیک مواجه و جلوگیری از رفتار وسواسی است. یعنی بیمار رفتار بیمارگونه خود را قبول می کند و تلاش می کند تا با آن مواجه شود.

درمان وسواس با ساختن نردبان ترس

بهترین دکترروانشناس در تهران برای درمان وسواس، ساختن نردبان ترس را پیشنهاد می کند. ساختن نردبان ترس برای درمان وسواس به این معنی است که فرد بیمار باید به هدف نهایی خود فکر کند. بعد از انتخاب و فکر کردن به هدف نهایی برای درمان وسواس باید گام های رسیدن به هدف خود را طبق نظر روانشناس تفکیک کند.

برای مثال ممکن است هدف رانندگی توسط فرد بیمار باشد. در این شرایط فرد در رانندگی دچار وسواس می شود. طبق نظر دکتر روانشناس، برای درمان وسواس فرد باید گام هایی مانند بررسی موانع رانندگی، قفل کردن درب ماشین، تماس نگرفتن، خاموش کردن امکانات اضافی ماشین و … را مشخص کند.

افکار وسواسی را به چالش بکشید

یکی از راه هایی که بهترین دکتر روانشناس در تهران برای درمان وسواس درنظر می گیرد، به چالش کشیدن افکار وسواسی است.

به چالش کشیدن افکار وسواسی توسط روانشناس طی مراحل زیر انجام می شود.

نوشتن افکار وسواسی

ثبت دقیق افکار وسواسی حتی تعداد تکرار آنها در ذهن نوشتن افکار سخت تر از فکر کردن به آنهاست. بنابراین به تدریج، فکر کردن به این افکار در ذهنتان کاهش میابد.

درطول شبانه روز برای افکار وسواسی خود زمان تعیین کنید. برای مثال ده دقیقه در روز مشخص کنید که به افکار وسواسی مشغول شوید. این شیوه در درمان وسواس بسیار تاثیرگذار است.

برای درمان وسواس هنگامی که با افکار وسواسی کار می کنید به افکار منفی دیگری فکر کنید. سپس یک نفس عمیق بکشید و به کارهای روزانه خود برسید.

برای درمان وسواس در طول روز هر زمان که افکار وسواس به ذهنتان می رسد آنها را یاداشت کنید تا در دوره وسواس مشخص شده به آنها فکر کنید.

مدیریت استرس توسط بهترین دکتر روانشناس در تهران

مدیریت استرس را می توان راهکار طلایی روانشناس برای درمان وسواس معرفی کرد. چرا که استرس ریشه اختلال وسواس نیست اما می تواند باعث تحریک علائم یا تشدید علائم وسواس در فرد شود.

تغییر سبک زندگی

هنگامی که درمان وسواس مد نظر است از درمان تمامی زندگی فرد حرف می زنیم. زیرا وسواس برای افرادی که به آن دچار هستند یک نوع زندگی محسوب می شود. به همین دلیل بهترین دکتر روانشناس در تهران برای درمان وسواس پیشنهاد می کند تا سبک زندگی فرد تغییر کند.

برای مثال فرد مورد نظر می تواند برای تغییر سبک زندگی خود کارهای زیر را انجام دهد:

. به صورت مرتب ورزش کند.

. به اندازه کافی بخوابد.

. کارهای دیگری انجام دهد که جنبه مثبت زندگی فرد را پر رنگ کند.

مشاوره آنلاین با بهترین دکتر روانشناس در تهران

بهترین دکترروانشناس در تهران علاوه بر مشاوره حضوری به مشاوره آنلاین نیز می پردازد. او می تواند بیمار را در مشاوره آنلاین به صورت کامل همراهی و پشتیبانی کند تا درمان به صورت کامل انجام شود.

از مشاوره هایی که توسط روانشناس در مشاوره آنلاین پیشنهاد می شود می توان به مشاوره فردی، خانواده درمانی و زوج درمانی اشاره کرد.

خدمات زیادی توسط روانشناسان در این عصر مدن بوسیله مشاوره آنلاین شکل گرفته است. در این رابطه به موفقیت های زیادی در مشاوره آنلاین روانشناسی می توان اشاره کرد.

بیماری های روحی و مشکلات زندگی روزمره کم نیست. اما می توان با مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران آنها را رفع کرد.​

درباره raminalavi

دكتر رامین علوی نژاد دانش اندوخته دکتری تخصصی روانشناسی، دوره دیده نسل سوم رواندرمانی از خارج کشور، داور ژورنالهای علمی پژوهشی بین المللی
این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *