دکتر روانشناس تهران دکتر علوی نژاد

چگونه می‌توان برای اولین مراجعه خود به روانشناس آماده شد

شاید برایتان سخت باشد که صبح از تخت خارج شوید. یا شاید متوجه شده باشید که مثل گذشته اجتماعی نیستید. با هر مشکلی روبرو هستید، ممکن است خودتان سعی در حل آن داشته باشید یا امیدوار باشید که از بین بروند.

ممکن است هنوز هم مشکل داشته باشید و هر راهکاری که امتحان کرده‌اید جواب نداده باشد. اگر این گونه به نظر شما می‌رسد، شاید وقت آن رسیده است که به یک دکتر روانشناس تهران یا روانشناس در شهر خود مراجعه کنید. ممکن است قبلاً به روانشناس ارجاع شده باشید یا در مرحله جستجوی یک روانشناس خوب باشید. ممکن است که مردم در اولین مراجعه به دکتر روانشناس کمی عصبی باشند. با این حال، لازم نیست اجازه دهید اضطراب شما مانع دریافت کمک شود. پاسخ به سؤالات متداول توسط روانشناس خوب در تهران در ابتدای جلسه ممکن است اولین بازدید شما را کمی آسان کند.

چگونه می‌توان فهمید که باید به دکتر روانشناس تهران مراجعه کرد؟

زمان مناسب برای کمک گرفتن از روانشناس زمانی است که احساس خستگی شدید می‌کنید، دیگر نمی‌توانید با تنهایی کنار بیایید و انگیزه همکاری با یک دکتر روانشناس حرفه‌ای در تهران را دارید که می‌تواند به شما کمک کند بر مشکلات خود غلبه کنید. علائم دیگر شامل علائم شدید و مداوم است که در عملکرد شما در محل کار، خانه، مدرسه یا محیط اجتماعی اختلال ایجاد می‌کند.

چگونه می‌توانم دکتر روانشناس پیدا کنم؟

طبق گزارش انجمن‌های روانشناسی در سراسر جهان، در حال حاضر تقریباً تعداد کافی از روانشناسان دارای مجوز فعالیت دارند. روانشناسانی که خدمات بهداشت روان ارائه می‌دهند در محیط‌های مختلفی از جمله مطب خصوصی، مراکز مشاوره، مراکز بهداشت، مدارس و کالج‌ها کار می‌کنند. روش‌های مختلفی برای یافتن روانشناس وجود دارد. ممکن است از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که یک روانشناس را به شما معرفی کند. هم‌چنین می‌توانید به‌صورت آنلاین جستجو کنید. ممکن است مفید باشد که از عبارات جستجوی خاصی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر ساکن تهران هستید می‌توانید از عبارت ” بهترین روانشناس تهران” اسفاده کنید.

یک روانشناس خوب در تهران چه خدمات درمانی ارائه می نماید؟

زمانی که شما به یک دکتر روانشناس تهران مراجعه می کنید، او با تغییر رفتار، احساسات و افکار شما، سعی می کند به شما در رفع مشکلات کمک کند. بهبود روابط بین فردی و افزایش کارکرد نظام خانواده از دیگر اهداف مراجعه به یک متخصص روانشناس است. روانشناس به شما کمک می کند زندگی سالم تر را تجربه کنید. طبق گزارش پژوهش های علمی نظر سنجی ها نشان می دهد بیش از ۷۰% کسانی که از مشاوره ها و درمان های روانشناسی استفاده می کنند، آن را مفید می دانند. برخی نتایج بدست آمده از جلسات مشاوره و روانشناسی عبارتند از:

  • رهایی از اضطراب و استرس
  • حل تعارض با شریک زندگی
  • مقابله با تغییرات زندگی همچون از دست دادن عزیزان
  • مدیریت هیجان ها از قبیل مدیریت خشم
  • مقابله با انواع فوبیا و ترس ها
  • حل تعارض های بنیادی که ریشه در گذشته دارد
  • ترک رفتار های اجباری همچون وسواس
  • کاهش پایدار علائم افسردگی
  • بهبود کارکرد  کلی فرد
  • دست یابی به ارزش و معنی زندگی
  • کاهش نوسانات خلقی

این موارد از جمله مشکلاتی هستند که می توانید به راحتی برای حل آنان به یک دکتر روانشناس خوب در تهران مراجعه کنید.

برای مراجعه به روانشناس منتظر مشکلات مزمن نمانید

البته همیشه دلیل مراجعه به روانشناس در تهران، رفع یک مشکل یا دغدغه نیست. ممکن است شما با هدف دریافت مشاوره پیش ازدواج به دنبال یک دکتر روانشناس تهران باشید. در آشنایی قبل از ازدواج ممکن است. ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی است. برای این که در این تصمیم گیری موفق عمل کنید، لازم است تا مهارت های لازم را کسب نمایید و از یک روانشناس متخصص  کمک بگیرید. در شهر های بزرگ همچون تهران، ممکن است تفاوت خانواده ها بیشتر از شهر های کوچک باشد، بنابراین یک روانشناس خوب می تواند تاثیر زیادی در وقوع ازدواج های صحیح و موفق داشته باشد. در مشاوره ازدواج شما می آموزید چگونه مسئولیت پذیر باشید و با وجود تفاوت ها در کنار یکدیگر زندگی کنید.​

درباره raminalavi

دكتر رامین علوی نژاد دانش اندوخته دکتری تخصصی روانشناسی، دوره دیده نسل سوم رواندرمانی از خارج کشور، داور ژورنالهای علمی پژوهشی بین المللی
این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *