چند نشانه برای مراجعه به دکتر روانشناس

روان درمانی، مشاوره خانواده، زوج درمانی یا درمان روانشناسی، صرف نظر از نامی که به آن اطلاق می شود و توسط دکتر روانشناس انجام می شود، می تواند به نفع افرادی باشد که با مشکلات عاطفی، چالش های زندگی و اختلالات روانشناسی دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر روانشناس تهران می تواند با کاهش علائم به بهبود سلامت روان کمک کند. در درمان، مردم همچنین یاد می گیرند با علائمی که ممکن است فوراً به درمان پاسخ ندهند کنار بیایند. تحقیقات نشان می دهد که فواید درمان طولانی تر از دارو به تنهایی است. دارو می تواند برخی از علائم اختلالات و مشکلات روانشناسی را کاهش دهد، اما درمان به افراد مهارت می دهد تا علائم را به تنهایی رفع کنند. این مهارت ها پس از پایان درمان ادامه می یابند و بهود علائم ممکن است همچنان ادامه یابد و باعث می شود افراد به درمان بیشتری احتیاج نداشته باشند.

مشکلات مربوط به سلامت روان و دکتر روانشناس

معمول است. آمارهای اخیر سازمان بین المللی بهداشت روان نشان می دهد که از هر ۵ بزرگسال ۱ نفر با بیماری روانشناختی زندگی می کند. در حالی که از هر ۲۵ بزرگسال ۱ نفر با یک وضعیت جدی روانشناختی زندگی می کند.

اما فقط حدود ۴۰٪ از افرادی که دارای مشکلات بهداشت روان هستند از دکتر روانشناس خوب در تهران یا سایر شهرها کمک می گیرند. مشکلات بهداشت روانی که درمان نشوند اغلب بدتر می شوند و ممکن است اثرات منفی دیگری نیز داشته باشند. آنها همچنین می توانند منجر به مشکلاتی از قبیل زیر شوند:

ناتوانی در کار یا رفتن به مدرسه

مشکل در روابط یا مراقبت از کودکان

افزایش خطر مسائل بهداشتی

بستری شدن در بیمارستان

خودکشی کردن

خودکشی دومین علت اصلی مرگ و میر در برخی کشورها در سنین بین ۱۰ تا ۳۴ سال است. حدود ۹۰٪ افرادی که با خودکشی در ایالات متحده می میرند سابقه یک بیماری روانی داشته اند.

در جلسات درمان با دکتر روانشناس خود، سر در گم نیستید!

دکتر روانشناس تهران یا سایر شهرها مشکلات و دغدغه های فرد را با دقت شناسایی کرده و با بیان ساده و قابل درک مشکل را توضیح می دهد. این بخش از درمان باعث می شود که درمانگر و مراجع در مسیر مشترکی قرار بگیرند و بیمار در جلسات درمانی سردرگم نباشد. آشکار کردن مشکل بیمار این حس را به او منتقل می کند که روند درمانی به خوبی پیش می رود و به نتایج مطلوبی خواهد رسید. این گام از درمان در شکل گیری اعتماد نیز اهمیت زیادی دارد.

یک روانشناس خوب به اعتقادات شما احترام می گذارد!

ممکن است بیمار بر اساس برخی از اعتقادات دچار مشکلات مختلفی شده باشد. زمانی که به یک دکتر روانشناس خوب در تهران یا هر شهر دیگری مراجعه می کنید، او با احترام به عقاید شما، درمان را شروع می کند. ممکن است یک باور فرهنگی، زمینه ساز مشکلات شما بوده باشد. در این شرایط نیز یک روانشناس به صورت مستقیم و با اجبار از شما نمی خواهد که اعتقادات خود را کنار بگذارید یا آن را تغییر دهید. یک دکتر روانشناس خوب قادر است شما را به این باور برساند که باید برخی اعتقادات خود را کنار بگذارید تا مشکل شما حل شود.

دکتر روانشناس خوب از مهارت های فردی لازم برخوردار است

بهترین دکتر روانشناس در تهران کسی است که مهارت های فردی لازم را برای ارائه با کیفیت ترین خدمات روانشناسی داراست. البته همیشه دستیابی به بهترین دکتر روانشناس تهران به نوع و شدت مشکل نیز بستگی دارد. روانشناسی ترکیبی از انواع مهارت ها در کنار دانش است. بنابراین می توان آن را یکی از پیچیده ترین مشاغل دانست. یک روانشناس خوب به خوبی احساسات خود را مدیریت می کند و اعتماد به نفس خوبی دارد. برخی از این مهارت ها عبارتند از:

  • مهارت گوش دادن
  • همدلی کردن
  • درک و فهم مراجع
  • برنامه محور بودن
  • مهارت های ارتباطی موثر
  • مهارت پرسشگری و دست یابی به مشکلات زیربنایی
  • مهارت های حمایتی

یک روانشناس خوب به دنبال دانش روز است

اگر می خواهید به یک دکتر روانشناس در تهران مراجعه کنید، به روز بودن دانش را نیز در اولویت قرار دهید. یک متخصص حرفه ای همواره در حال به روز کردن و افزایش دانش خود می باشد. اقداماتی است که یک دکتر روانشناس برای ارتقا دانش خود انجام می دهد:

  • شرکت در دوره های مختلف داخلی و خارجی
  • ترجمه کتاب
  • انتشار مقالات
  • مشارکت در پژوهش های بین المللی
  • به اشتراک گذاری دست آوردهای درمانی

درباره raminalavi

دكتر رامین علوی نژاد دانش اندوخته دکتری تخصصی روانشناسی، دوره دیده نسل سوم رواندرمانی از خارج کشور، داور ژورنالهای علمی پژوهشی بین المللی
این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *