دکتر روانشناس تهران و نکاتی پیرامون رواندرمانی

بعد از مراجعه به یک روانشناس فرایند تشخیص و ارزیابی آغاز می شود. فرایند رواندرمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل شدت علائم، منابع حمایتی بیمار و فاصله تا محل زندگی است.

برای درمان وسواس یا افسردگی تلاش های گسترده ای صورت گرفته است. در صورت مراجعه به دکتر روانشناس تهران سعی می شود بهترین درمان برای مشکلات شما انتخاب شود.

دکتر روانشناس تهران و افسردگی

افسردگی یک دوره ی طولانی مدت همراه با ناراحتی و غم، گوشه گیری و احساس بد است. همه انسان ها در دوره ای از زندگی خود افسردگی را احساس می کنند و معمولاً هم می توانند آن را به اتفاقات و دلایل مشخصی ربط دهند.

افسردگی یعنی چه؟

در پیدایش افسردگی وقایع متعددی می تواند اثرگذار باشد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

از دست دادن عزت نفس

شکست های پیاپی

نا امیدی

از دست دادن عزیزان

تنبیه شدید قبل از یازده سالگی

استرس هایی که تکرار شونده باشند

تعداد اندکی از مردم می توانند این افکار منفی را اصلاح کنند. اما برای سایر افراد، آثار افسردگی برای مدت طولانی باقی می ماند و در صورت انتخاب درمان اشتباه علائم مزمن خواهند شد.

درمان افسردگی توسط یک روانشناس خوب در تهران

در طول تاریخ روانشناسان همواره در حال تحقیق و پژوهش بوده اند. برخی روش های درمانی بر بیولوژی تکیه می کنند، مثل دارو درمانی و درمان به وسیله شوک الکتریکی. تعدادی از درمان ها نیز روانشناسی هستند، از جمله روان کاوی، رفتار درمانی و روان درمانی شناختی رفتاری. دکتر روانشناس تهران برای درمان افسردگی در صدد ارائه روش هایی است که حداقل عوارض جانبی را داشته باشند.

انتخاب درمان مناسب اولین قدم است

تجویز دارو برای از بین بردن علائمی مثل گرایش به خودکشی یا بی خوابی مزمن است. ترکیب دارو و درمان های روانشناسی، برای افسردگی شدید یک امر رایج است. درمان افسردگی اگر توسط دکتر روانشناس خوب در تهران صورت گیرد دائمی خواهد بود. نگرش افراد به درمان نباید کوتاه مدت باشد و برای بهبود یافتن نباید عجله داشت.

یک روانشناس خوب بدون شک به درمان شما خوش­بین است

اگر به دنبال یک دکتر روانشناس در تهران هستید، باید بدانید دکتر روانشناس خوب و حرفه ای کسی است که به درمان شما امیدوار و خوش­بین است. البته او باید قادر باشد این حس را به شما نیز منتقل کند تا شما هم در طول درمان، خوش بین و امیدوار باشید. یک دکتر روانشناس خوب  کسی است که مرز بین امید واهی و خوش بینی را می داند و می تواند شما را در مسیر رسیدن به اهداف تعیین شده، یاری کند. امیدوار بودن روان درمانگر و فرد مراجعه کننده، دو اصل بسیار مهم برای موفقیت درمان است.

دکتر روانشناس اهداف درمانی مشخصی دارد

یک دکتر روانشناس خوب در تهران بی شک پس از درک مشکل شما، اهداف درمانی را تعیین می کند. تعیین اهداف درمانی کمک می کند تا بیراهه نروید و بدانید که دقیقا به دنبال چه هستید. تعیین اهداف در ایجاد انگیزه و امید نیز تاثیرگذار است. بسیاری از روانشناسان معتقدند تعیین اهداف درمانی باعث می شود که بیمار نیز درک صحیحی مشکل داشته باشد و بیشتر با درمانگر خود همکاری نماید. برخی اهداف درمانی عبارتند از:

  • فهم دقیق از مشکلات
  • انتخاب مناسب ترین نوع درمان
  • دست یابی و تغییر احساس و فکر
  • کاهش علائم
  • تغییر در رفتار
  • بهبود روابط بین فردی
  • بالا بردن احساس تسلط
  • یادگیری مکانیسم های سازگارانه تر دفاعی
  • رشد شخصیت
  • دست یابی به هویت یکپارچه
  • افزایش عزت نفس
  • افزایش استقلال
  • افزایش حس واقعیت سنجی

دکتر روانشناس خوب روند درمان را پایش می کند

پایش روند درمان یکی از مهم ترین اقداماتی است که یک دکتر روانشناس انجام می هد. ممکن است درمانگر با بررسی روند درمان و نتایج به این جمع بندی برسد که بهتر است مسیر درمان را تغییر دهد یا به این نتیجه برسد که درمان به خوبی پیش می رود. طولانی شدن بیش از حد برخی درمان ها و دلسرد شدن بیمار اغلب ناشی از عدم پایش روند درمان است. البته به این معنا نیست که ضرورتا درمان های حرفه ای، سریع هستند. بر اساس همکاری فرد و نوع مشکل او، ممکن است روند درمانی طولانی باشد. یک دکتر روانشناس خوب در تهران قادر است با پایش روند درمانی، در کوتاهترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را ارائه دهد.

دکتر روانشناس، توانایی حل مسئله را به شما آموزش می دهد.

یک روانشناس خوب در تهران به شما در شناسایی و حل مشکلات کمک می کند. به این معنا که شما در طول درمان یاد می گیرید با مشکلات چگونه مواجه شده و به حل آنها بپردازید. آموزش حل مسئله یکی از مهم ترین تفاوت های روانشناسان حرفه ای و غیر حرفه ای است. ممکن است یک متخصص روانشناسی به شما توصیه مستقیم نکند. یک روانشناس با شما همراه است تا بهترین تصمیمات را بگیرید و بهترین انتخاب ها را داشته باشید. او هرگز به جای شما تصمیم نمی گیرد و به جای شما انتخاب  نمی کند. این چنین می توان خلاصه کرد، بهترین دکتر روانشناس کسی است که به جای دادن ماهی، به شما ماهیگیری یاد می دهد.

درباره raminalavi

دكتر رامین علوی نژاد دانش اندوخته دکتری تخصصی روانشناسی، دوره دیده نسل سوم رواندرمانی از خارج کشور، داور ژورنالهای علمی پژوهشی بین المللی
این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *